Jump to content

- Advertisement -
Photo

Peugeot 208: Cel mai șic model din clasa mică


  • Please log in to reply
1 reply to this topic

#1
win4life

win4life

    Banned

  • Banned
  • 332 posts
  • 112 topics
  • Joined 15-January 13
test-drive-peugeot-208-007.jpg
 
Este sigur că la volanul lui Peugeot 208 nu ai cum să treci neobservat. În special în culoarea Roșu Elixir (destul de piperată ca preț – 618 euro), micul 208 cere atenție. Blocurile optice cu semnătura luminoasă „gheară de leu”, încadrate de „caninii” luminilor de zi îl fac pe francez să iasă în evidență indiferent de companie. Se spune că un design care arată bine pe mașinile mai mari nu va fi la fel de atrăgător când este translatat la un model mai mic, dar Peugeot ne demonstrează că astea sunt doar scuze ale designerilor mai puțin inspirați. 208 arată cel puțin la fel de atractiv ca și fratele mai mare 508.
 
Iar dacă exteriorul ți-a atras atenția, așteaptă să vezi interiorul. Celebrul i-Cockpit al Peugeot te va captiva cu siguranță, chiar dacă nu ești un fan al volanului de mici dimensiuni peste care privește la panoul de bord. Iar dacă te vei instala la volan vei fi cu siguranță impresionat de afișarea holografică a panoului de instrumente. Efectul este imposibil de reprodus în fotografii, așa că, ne pare rău, va trebui să mergeți într-un showroom ca să puteți vedea asta.
 
Tot ce am prezentat până acum ține mai degrabă de frumusețea lui 208, dar un model, în special în această clasă, trebuie să fie mai degrabă inteligent decât frumos. Iar în cazul unei mașini, inteligența se traduce în calități care acoperă o plajă largă, de la organizarea spațiului interior la sistemele de asistare a conducerii și până la interconectarea cu telefonul mobil. De prisos să detaliem aici toate aceste capitole – am mai scris despre calitățile lui 208 cu prilejul testului de lansare.
 
Test drive Peugeot 208: Ce ne-a plăcut la bord
E suficient să spunem că la bordul lui 208 te vei simți întotdeauna bine, fie că stai în față sau în spate. Mă rog, asta depinde, desigur, de cât ești de înalt – cei cu picioare lungi vor împunge cu genunchii în spătarul scaunului din față, iar la cap lucrurile devin mai puțin plăcute dacă ai peste 1,80 metri iar mașina este configurată cu acoperiș panoramic. Portbagajul, care are o capacitate de 309 litri, este suficient pentru o utilizare preponderent urbană și poate fi extinsa la un maxim de 1.004 litri prin rabatarea (fracționată) a banchetei.
Capabilitățile sistemului multimedia (da, avem Android Auto și Apple CarPlay, restul nu mai contează) devin un criteriu de cumpărare din ce în ce mai important pentru o mașină. La acest capitol, apreciem că Peugeot a pus pe consola centrală butoane fizice pentru cele mai accesate funcții, ceea ce înseamnă că francezii și-au învățat lecția cu generația anterioară a lui 308 care avea, inițial, doar un ecran tactil pentru toate comenzile iar acesta avea nevoie de jumătate de minut de la pornirea mașinii pentru a deveni operațional.
 
Cum se conduce noul Peugeot 208
Dincolo de atractivitatea gadgeturilor de la bord, pentru o mașină încă mai contează cât este de plăcută la condus. Aici, Peugeot are o experiență bogată, iar în acest 208 încă regăsim spiritul strămoșilor 205 și 206, probabil cele mai dinamice modele din clasa mică. La celălalt capăt al volanului minuscul se află o direcție cu spirit uriaș – incisivă și precisă, care tânjește după drumuri virajate. Același spirit animă și suspensia lui 208, care se dovedește un companion extrem de agil în traficul urban. Confortul nu este neglijat, deși traversarea denivelărilor mai adânci ar putea să scuture energic caroseria lui 208 – o mică neplăcere pe care o întlnim și la alte mașini cu ampatament scurt, perfect scuzabil în acest segment.
 
Motorizarea turbo pe benzină a lui Peugeot 208 are trei cilindri, 1,2 litri și o putere maximă de 100 CP. Cifrele nu par impresionante, dar caracterul se potrivește foarte bine cu imaginea leului Peugeot. Cutia automată cu opt trepte o ajută să se pună în valoare și nu vei simți niciodată un gol turbo sau că mașina ar fi submotorizată. De fapt, în această configurație 208 se dovedește a fi foarte plăcut de condus, iar sunetul motorului în plaja superioară de turații este demn de o sportivă. Performanțele sunt decente în această clasă – 10,8 secunde pentru accelerația de la 0 la 100 km/h reprezintă o valoare decentă chiar și pentru o mașină mai mare.
 
Test drive Peugeot 208 GT Line PureTech 100: Date tehnice
Preț de bază – 20.290 euro (TVA inclus)
Combustibil – Benzină
Cilindree cmc – 1199
Putere maxima/Turație CP/rpm – 100/5500
Cuplu maxim/Turație Nm/rpm – 205/1750
Viteza maxima km/h – 188
Accelerație 0-100 km/h s – 10,8
Consum mixt (WLTP) l/100 km – 4,2 – 5,9
Tracțiune – față
Cutie viteze – Automată, 8 trepte
Lungime mm – 4.055
Lățime mm – 1.745
Înălțime mm – 1.430
Ampatament mm – 2.540
Volum portbagaj litri – 309-1.004
Masă proprie kg – 1.090
 
Sursa www.promotor.ro


#2
andrei.manole16

andrei.manole16

    New Member

  • New Member
  • 2 posts
  • 0 topics
  • Joined 19-January 21
  • Country: Country Flag
  • City:mangalia

Ce roti are? Se pot monta jante si niste  anvelope 185/65 R15  ?






3 user(s) are reading this topic

0 members, 3 guests, 0 anonymous users