Xvar-urile sunt variabile publice care pot sa fie accesate din alte pluginuri. In pluginul care le creeaza functioneaza exact ca o variabila normala, insa valoarea lor poate sa fie luata, modificata de alte pluginuri.
Prin xvar puteti transmite integere, float-uri si bool-uri, nu functioneaza pentru arrayuri si pentru stringuri.
Xvar, spre deosebire de cvarurile normale, nu pot sa fie modificate din consola( amx_cvar ).
1. Cum creati xvar-uri:
- Variabilele trebuie sa fie publice, nu trebuie sa fie declarate in interiorul functiilor.
- Nu se declara cu new, se declara cu public.
public PrimulMeuXvarInteger public Float: PrimulMeuXvarFloat public bool: PrimulMeuXvarBool
Functioneaza exact ca o variabila normala, poate sa primeasca valori etc.
2. Accesarea xvar din alte pluginuri:
new PrimulMeuXvarInteger1 new bool:PrimulMeuXvarBool1 new Float:PrimulMeuXvarFloat1 public plugin_init( ) { //PrimulMeuXvarInteger este variabila xvar din alt plugin //Ii luam idul unic PrimulMeuXvarInteger1 = get_xvar_id( "PrimulMeuXvarInteger" ); if( PrimulMeuXvarInteger1 == -1 ) { //daca se ajunge aici, atunci xvarul respectiv nu exista. } }
Se mai poate verifica( daca exista ) astfel: xvar_exists( "NumeXvar" )
new iValue = get_xvar_num( "Xvar" ) new bool: bValue = bool:get_xvar_num( "XVar" ) new Float: fValue = get_xvar_float( "Xvar" )
Pentru a seta valoarea in alt plugin:
set_xvar_num( Variabila, 3 ) set_xvar_num( VariabilaBool, true ) set_xvar_float( VariabilaFloat, 34.35 )
Edited by Artick ;, 30 August 2014 - 11:14 AM.