O sa incep cu operatorii logici:
&& ||
1. && ( SI )
Este un operator care lasa functia sa continue daca toate conditiile sunt adevarate,in acelasi timp.
new test1 = 3 new test2 = 4 new test3 = 5 new test4 = 5 if( test1 == test2 && test3 == test4 ) { }
- test1 == test2 va da valoarea false, pentru ca 3 nu este egal cu 4
- test3 == test4 va da valoarea true, pentru ca 5 = 5
- acum avem de verificat daca false && true o sa dea true sau false
true && true = true
true && false = false
false && false = false
false && true = false
Dupa cum rezulta din tabelul de mai sus, true && false o sa dea valoarea false, deci instructiunea dintre { } nu se va executa. && executa codul doar daca toate conditiile sunt adevarate.
2. || ( SAU )
Lasa functia sa continue daca macar una dintre conditii este adevarata.
new test1 = 3
new test2 = 4
new test3 = 5
new test4 = 5
if( test1 == test2 && test3 == test4 ) { }
- test1 == test2 va da valoarea false, pentru ca 3 nu este egal cu 4
- test3 == test4 va da valoarea true, pentru ca 5 = 5
- acum avem de verificat daca false || true o sa dea true sau false
true || true = true
true || false = true
false || false = false
false || true = true
Dupa cum rezulta din tabelul de mai sus, true || false o sa dea valoarea true, deci instructiunea dintre { } se va executa.
STRUCTURI DECIZIONALE
Structurile decizionale sunt ifurile.
if(ceva) { }
Optional se poate adauga si o functia else.
if(ceva) { } else { }
- if(ceva) verifica daca conditia "ceva" este adevarata
- daca este executa codul dintre { }
- daca nu, trece la functia else, si va executa codul dintre { }
Modul de gandire este simplu: daca ceva atunci fa asta, altfel fa altceva.
Structurile se mai pot extinde:
new Test = 3 if ( Test == 2 )//daca test este 2 fa setul S1 { S1 }//Test nu e 2, va continua else if( Test == 15 ) //daca este este 15 fa setul S2 { S2 }// Test nu este 15,va continua else if( Test == 3 ) /daca test este 3,fa setul S3 { S3 }//test este 3 si se va opri aici else//daca test nu e nici 3, nu mai conteaza valoarea, fa S4 { S4 }