O variabila reprezinta valoarea pe care o primeste. Numele unei variabile nu conteaza, insa sunt cateva reguli:
- nu puteti incepe cu un numar
- nu poate sa contina spatii, se poate utiliza _
- este indicat sa le dati un nume asemanator cu ceea ce reprezinta. Daca stocheaza hpul unui player o puteti numi iHealth/iHp
- prin conventie se scrie cu litera mare prima litera din fiecare cuvant ce formeaza numele unei variabile: g_bIsUserAlive ( g inseamna ca este o variabila globala ).
Orice variabila primeste valoarea 0 atunci cand este creata.
In scripting lucram cu anumite date de tip integer/float/string. Mai sunt si bitii, dar deja intram intr-un capitol mult prea avansat.
1.Integere:
- Integerele sunt numerele intregi, cred ca toti stiu putina matematica.
- Exemplu: 2, 3, -133, 0
- Pentru a printa in mesaje un integer se foloseste %i sau %d
new variabila = 5 client_print(id, print_chat, "Variabila are valoarea %i", variabila)
Tot ce face %i este sa ia valoarea din variabila si sa o adauge in mesaj. Daca variabila isi schimba valoarea nu este necesar sa editati nimic in mesaj.
2.Floaturi:
- Floaturile sunt numelere cu virugla.
- Exemplu: -2,3; -345,3; 23,1; 33,0
- Pentru a le printa se foloseste %f. Daca vrem sa printam o singura zecimala folosim %.1f
new Float: variabila = 23,34 client_print(id, print_chat, "Variabila are valoarea %f", variabila) client_print(id, print_chat, "Variabila are valoarea %.1f", variabila)
Se va lua valoarea din variabila si va fi introdusa in mesaj. Floaturile se declara cu tagul Float: in fata.
3. Stringuri:
- Stringurile sunt cuvinte sau semne de punctuatie.
- Exemplu: "Costica", "CS16Gaming", "34.34.543"
- Ipurile sunt tot stringuri.
- Se foloseste %s.
- Stringurile sunt niste arrayuri, ele stocheaza cate un caracter in fiecare celula,pornind de la 0 la lungimea maxima -1.
new Test [ ] = "CS16Gaming" client_print(id, print_chat, "Variabila contine: %s", Test)
Nota:
- intre [ ] se pune lungimea stringurlui. Nu este obligatoriu sa puneti lungimea.
- Stringul se poate salva si intr-o constanta new const Test [ ] = "CS16Gaming";
Alt exemplu in care specificam lungimea:
new String[ 10 ] String [ 0 ] = "C" String [ 1 ] = "S" String [ 2 ] = "1" String [ 3 ] = "6" String [ 4 ] = "G" String [ 5 ] = "A" String [ 6 ] = "M" String [ 7 ] = "I" String [ 8 ] = "N" String [ 9 ] = "G" Stringul nostru va contine,la fel ca si incazul de mai sus "CS16Gaming"
Prefixarea:
Se folosesc prefixe in fata numelor variabilelor, pentru a face codul mai usor de inteles.
new iTest // i de la integer new Float: fTest // f de la float new szTest // sz de la string. 0 terminated string. Orice string are ultima celula 0.
Edited by Artick ;, 30 July 2014 - 12:39 PM.